
Korea Północna stworzyła pierwszą grę wideo
21 grudnia 2012, 13:16Opublikowano prawdopodobnie pierwszą grę wideo, która powstała w Korei Północnej. Wyścig samochodowy "Pyongyang Racer" został wyprodukowany przez developera o nazwie Nosotek na zamówienia brytyjskiej firmy Koryo
Apple zbuduje konsolę do gier?
9 grudnia 2006, 10:52Analityk z firmy Prudential uważa, że Apple może w przyszłości wejść na rynek konsoli. Firma mogłaby w ten sposób zmierzyć się z Microsoftem, Sony i innymi konkurentami na całkiem nowym terenie.

Wielofunkcyjne e-okulary monitorują stan zdrowia, chronią oczy i pozwalają kontrolować gry
28 maja 2020, 11:46Opaski fitness czy smartzegarki zapewniają wiele użytecznych informacji, np. o liczbie kroków czy tętnie, ale zazwyczaj nie dają głębszego wglądu w stan czyjegoś zdrowia. Koreańscy naukowcy postanowili więc stworzyć bardziej zaawansowane urządzenie. Efektem ich prac są e-okulary, które monitorują fale mózgowe i ruchy ciała użytkownika, a także spełniają funkcję okularów przeciwsłonecznych i pozwalają kontrolować gry za pomocą ruchów gałek ocznych.

Odpowiednie nastrojenie działa
18 czerwca 2010, 16:55Chcąc zwiększyć szanse, by młoda singielka się z nim umówiła, przeciętny mężczyzna powinien zadbać o odpowiednią oprawę muzyczną w trakcie lub tuż przed złożeniem propozycji. Okazuje się bowiem, że młode panie chętniej zgadzają się na spotkanie lub podają numer telefonu, jeśli usłyszą balladę miłosną. Słowem – warto sobie pomagać romantyzmem i liryką...

Komórka zajrzy przez ścianę
3 lipca 2013, 11:07Wi-Vi to nowatorska technologia, która pozwala obserwować ludzi znajdujących się za ścianą. Dotychczas tego typu rozwiązania wykorzystywały albo bardzo duże, nieporęczne urządzenia, albo też wysoko zaawansowane techniki dostępne tylko wojsku i służbom specjalnym

Barbie w Sieci
6 maja 2007, 16:13Od 1959 roku, czyli od momentu "narodzin", widzieliśmy już Barbie w niezliczonych wcieleniach. Zmieniały się one wraz z duchem czasu. Lalka raz wyglądała jak ikona mody, a raz jak rasowa feministka. Teraz użyczyła swojego imienia grze internetowej przeznaczonej dla dziewczynek.

Fake newsy rozpowszechniają się głównie z winy społecznościówek, nie ich użytkowników
19 stycznia 2023, 11:30Badania przeprowadzone pod kierunkiem naukowców z University of Southern California dowodzą, że za rozpowszechnianie się fałszywych informacji – fake newsów – jest w głównej mierze odpowiedzialna struktura serwisów społecznościowych, a nie nieświadomość indywidualnych użytkowników. Platformy społecznościowe, poprzez nagradzanie konkretnych zachowań, powodują, że 15% osób zwyczajowo przekazujących informacje odpowiada za rozpowszechnianie 30–40% fake newsów.
Kinect wyceniony na 150 USD
21 lipca 2010, 10:30Microsoft ujawnił cenę urządzenia Kinect (d. Natal). Trafi ono na rynek 4 listopada i trzeba będzie zapłacić za nie 150 dolarów. Wraz ze sprzętem użytkownik otrzyma grę Kinect Adventures.

Wbrew podszeptom intuicji lepiej się ekscytować niż uspokajać
23 grudnia 2013, 09:53By osiągnąć lepsze wyniki w czynnościach, którym towarzyszy lęk, np. podczas wystąpień publicznych, lepiej wprowadzać się w stan ekscytacji niż próbować się uspokoić.
Elektronika interesuje coraz młodsze dzieci
6 czerwca 2007, 13:18Firma badawcza NPD Group opublikowała trzeci już raport dotyczący używania najnowszych technologii przez dzieci. Do przeprowadzenia „Kids and Consumer Electronics Trends III” wykorzystano internetowe kwestionariusze skierowane do osób w wieku co najmniej 25 lat, które mają dzieci w wieku 4-14 lat.